မွန္ကန္ေသာ သေဘာတရားသည္ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္သည္ဟူ၍မယိွ။ အေႏွးႏွင့္အျမန္ျပန္လည္ေပၚေပါက္လာရစျမဲေပတည္း။..

Saturday, 9 July 2011

ျမတ္ဗုဒၵသာသနာႏွင့္ ဂ်ိန္ဘာသာ၀င္အေၾကာင္း

အိႏၵိယနဳိင္ငံတြင္ ဘာသာေရး အေျမာက္အမ်ားရွိသည္ၾကားထည္းက “ဂ်ိဳန္း” ဘာသာ၀င္ေတြဟာ အင္အားၾကီးမားေသာ ဘာသာ၀င္တစ္ခုတြင္လည္းပါရွိပါသည္။ ‘ဂ်ိန္း’ဘာသာသည္ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာ မေပၚကတည္းက တည္ရွိေနခဲ့ေသာ ဘာသာၾကီးတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရား သာသနာမွာ ဘိကၡဴနီ (ရဟန္းမိန္းမ)ရွိသကဲ့သုိ႕ ဂ်ိန္း ဘာသာ၀င္ေတြမွာလည္း ဂ်ိန္းမဆုိတာရွိပါတယ္( အိႏၵိယမွာေတာ့ မာတာၾကီး )လုိ႕ပဲေခၚေနတာေတြ႕ရပါတယ္၊ ဂ်ိန္္း ဘာသာတြင္ ဂ်ိန္း ဘုန္းၾကီးမ်ားသည္ အ၀တ္မ၀တ္ေသာ ဘာသာျဖစ္ပါသည္။ သုိ႕ေသာ္ ဂ်ိန္းမေတြကေတာ့ အ၀တ္၀တ္တာေတြ႕ရွိရပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားသာသနာႏွင့္ ဂ်ိန္း္ ဘာသာတုိ႕သည္ ဘာသာမတူ ၀ါဒမတူေသာ ဘာသာျဖစ္သည္၊ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက ဂ်ိန္း ဘာသာႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာျပိဳင္း အျပိဳင္အဆုိင္ ဘာသာေရးလုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္၊၀ါဒမ်ားစြာတုိ႕ကုိလည္း ျပဳိင္ခဲ့ၾကသည္။သုိေသာ္ ယခု အခ်န္တြင္ နာလႏၵာတကၠသုိလ္ အနီးရွိ ဂ်ိန္းအမ်ဳိးသမီးမ်ား ပင့္ဖိတ္ခ်က္ျဖင့္ ဂ်ိန္းအမ်ိဳးသမီးမ်ားေနရာ ေက်ာင္းေတာ္သုိ႕ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကသည္။

သူတို႕ပင့္ဖိတ္တဲ့အခ်ိန္ထက္ ကားအခက္အခဲ့ေၾကာင္း ေနာက္က်မွ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ၾကေသာ္လည္း၊ ဗုဒၵဘာသာ ရဟန္းေတာ္ေတြၾကြလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ရဟန္းေတာ္ေတာ္ကိုေတြ႕ ေတြ႕ခ်င္း အရုိးအေသးျပဳ လက္အုပ္ခ်ီျပီးစကားေျပာေနဟန္ကုိၾကည္႕ျပီး ၀မ္းသာမဆုံးျဖစ္ခဲ့ရပါေသးသည္။

ဂ်ိန္္းအမ်ိဳးသမီးမ်ား ေနထုိင္ရာေက်ာင္းေတာ္သည္ ခမ္းနားထည္၀ါျပီး ပရဟိတ အက်ိဳးေဆာင္ လုပ္ငန္းမ်ားကိုလုပ္ေဆာင္ေနၾကေသာေက်ာင္းေတာ္ျဖစ္ပါသည္၊ အဲဒီေက်ာင္းေတာ္အတြင္း၌ ကေလးငယ္မ်ား ကုိ ေက်ာင္းပညာသင္ေပးျခင္း၊ မ်က္မျမင္သူမ်ားကို ေဆးကုေပးျခင္း အေဆာင္တစ္ေဆာင္တြင္လည္း လူနာမ်ားကိုေတြ႕ခဲ့ရပါေသးသည္ သူတို႕ရဲ့ပရဟိတလုပ္ငန္းသည္လည္းမြန္ျမတ္ေသာလုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္သည္ကို သာဓုေခၚမိပါသည္။

ဂ်ိန္္းအမ်ိဳးသမီးမ်ား ပြဲေတာ္က်င့္ပရာ မ႑ာန္းထဲတြင္ လူတုပရိတ္သတ္မ်ားက ေနရာယူျပီး စတုိက္စ္းခုံမွာေတာ့ ဂ်ိန္းေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္မွဴး အၾကီးအကဲ့က ထုိင္ခုံေပၚတြင္ထုိင္ျပီး အၾကည္ညုိခံ ေနသည္ ရဟန္းသံဃားမ်ားၾကြလာေသာအခါဂ်ိန္း အမွဴးေဆာင္မ်ားက စတုိက္စ္စင္ေပၚတြင္ သူတို႕ရဲ့ အၾကီးအကဲ့ ေဂါင္းေဆာင္ႏွင္း မိတ္ဆက္ေပးျပီး ဗုဒၵဘာသာရဲ့ထုံးတမ္းစဥ္လာအတုိင္း ရဟန္းေတာ္မ်ားဘက္က ဆုေတာင္း ေမတၱာပုိ႕ အဆုံးတြင္ ဂ်ိန္းဘာသာကိုယ္းကြယ္သူမ်ားကလက္ခုတ္တီး ၾသဘာေပးၾကသည္။

ဘာသာမတူ ၀ါဒမတူေသာ္လည္း ရဟန္းေတာ္မ်ားကို လက္အုပ္ခ်ီျပီ ယွဥ္းေက်းစြာဆက္ဆံပုံ သူတုိ႕ရဲ႕ ပရိတ္သတ္ေရွ႕တြင္ ဗုဒၵဘာသာရဟန္းေတာ္ေတြ ရွိပါေသးသည္ဆုိတာကို ထုပ္ျပပုံ သူတုိ႕ေတြရဲ့ ပရဟိတ လုပ္ငန္းမ်ားေတြကို ေတြ႕ရွိရခ်ိန္မွာအံၾသမဆုံးျဖစ္ရခဲ့ရပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္အခါကဂ်ိန္း ဘာသာသည္ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာထဲကုိ ၀င္ေရာက္လာပုံအေၾကာင္းရွိခဲ့ပါေသးသည္……အေၾကာင္းျဖစ္ပုံက …ေ၀သာလီျပည္မွ ဂ်ိဳင္းဘာသာ၀င္ အမ်ဳိးသမီး ေလးဦးသည္ သ်ွာတရက်မ္းဂန္အေၾကာင္းကို အေျခအတင္ ေျပာဆုိျပိဳင္ပြဲတစ္ခုကုိ ဆြဲေႏြးလိုသည္႕ ဆႏၵျဖင့္ သာ၀တၳိျမိဳ႕ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေရွ႕သို႕ေအာင္သေျပပန္းကို အလံအျဖစ္စုိက္ထူကာ ဤကဲ့သုိ႕ေၾကာ္ျငားခဲ့ၾကခဲ့ၾကေလသည္။

အၾကင္းေယာက်ာၤမ်ားတုိ႕သည္ ကြ်န္မတုိ႕ႏွင့္ သွ်ာတရက်မ္း အေၾကာင္းကို အေျခအတင္ေျပာဆုိ ျပိဳင္ပြဲ၀င္ကာ အနဳိင္ရရွိပါက ကြ်န္မတုိ႕သည္ ထုိေယာက်ၤားမ်ား၏ ဇနီးမယားအျဖစ္ ခံယူၾကပါမည္။ ထုိေယာက်ာၤးမ်ားသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ားျဖစ္ေနပါက ကြ်န္မတုိ႕သည္ အၾကင္ရဟန္း၏ တပည့္သာ၀က အျဖစ္ျပဳလုပ္သြားမည္ဟု စိမ္ေခၚခဲ့ၾကသည္။

ထုိစဥ္က ရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္သည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသုံးလ်က္ရွိခဲ့ရာ ေက်ာင္းေရွ့တြင္ သေျပပန္းကုိ ေအာင္လံလုပ္၍ စုိက္ထူကာ စိမ္ေခၚေနၾကသည့္။ အမ်ဳိးသမီး ေလး ဦး၏ စိမ္ေခၚခ်က္ သေျပပန္းကိုနဳတ္ပယ္ကာ လက္ခံေတာ္မူခဲ့သည္၊ ထုိအမ်ိဳးသမီး ေလး ဦး ေမးေသာ ပုစၦာကုိ ရွင္သာရိပုတၱရာ တစ္ခုမက်န္ေျဖဆုိနဳိင္ခဲ့ပါသည္။

ေမးစရာေမးခြန္းမရွိေတာ့သည့္အခါ ရွင္သာရိပုတၱရာသည္ ဂ်ိဳင္းဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသမီးေလးဦးအား ေမးခြန္း တစ္ခုကိုေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။’ဧကံ နာမံကိံ’ တစ္ ဟူသည္အဘယ္ကို ဆုိပါသနည္း ?ဟု ရွင္သာရိပုတၱရာေမးေသာအခါ ထုိေမးခြန္းကိုၾကားရ၍ အေျဖမရွာေပးနဳိင္ေသာ အမ်ိဳးသမီး ေလး ဦးအရွံဳးေပးခဲ့ရပါသည္ အေျဖမွန္ကို ရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ကုိေမးေသာအခါ ရွင္သာရိပုတၱရာက ‘သေဗ သတၱာ အဟာရထိတိကာ’ ဟုေျဖၾကားခဲ့သည္။

ဆုိလုိသည္မွာ သတၱ၀ါမွန္သမွ်သည္ အဟာရ တစ္ခုခုိကိုသာ မွီ၀ဲရပါသည္။
( အဟာရမစားလွ်င္ အသက္မရွည္နဳိင္ပါ)
ေနာက္ဆုံး၌ အမ်ဳိးသမီးေလးဦးသည္ ရွင္သာရိပုတၱရာထံ တပည္အျဖစ္ခံယူျခင္းကို ပန္ၾကားခဲ့ရာ ‘ဒကာမတို႕ ငါ့ထံ၌ တပည့္ခံယူမည္အစား ငါတုိ႕၏ ဂုရုၾကီး ဗုဒၵထံမွာ တပည္႕ခံယူၾကလွ်င္ သင္တုိ႕မွာပုိ၍အက်ိဳးရွိလိမ့္မည္’ ဟုရွင္သာရိပုတၱရာက လမ္းညြန္ေပးခဲ့သည္။ ရွင္သာရိပုတၱရာလမး္ညြန္ေပးမွဴးအတုိင္း ဂ်ိဳန္း ဘာသာ၀င္ အမ်ိဳး သမီးေလးဦးသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံခ်ည္းကပ္ကာ ဘိကၡဴနီအျဖစ္ ဗုဒၵသာသနာေဘာင္အတြင္ ၀င္ေရာက္ခဲ့ပုံရွိ ခဲ့သည္ပါသည္။

(အဖရခိုင္)

0 comments: